Mensen gaan wekelijks of zelfs dagelijks naar de supermarkt. Vaak is dat een routineklus, en is er geen tijd om producten te vergelijken, verpakkingen te lezen, enz. Of weet je gewoon niet goed welk product al dan niet gezond is. De winkeloefening is een workshop waar je het lezen en vergelijken van informatie op etiketten van voedingsmiddelen kan oefenen. Je leert het etiket correct te interpreteren en een gezonde keuze te maken uit het grote gamma aan voedingsmiddelen.

De basisversie van deze workshop is geschikt voor een algemeen publiek vanaf 16 jaar. Maar er bestaan ook al verschillende kant-en-klare modules voor andere doelgroepen: voor een diverse allochtone groep, voor ouders en verzorgers van jonge kinderen, voor het secundair onderwijs, voor ouderen. Er is ook een sessie waarin de nadruk ligt op budgetvriendelijk en gezond winkelen.

Pijler Informeren en sensibiliseren (educatie)
Doelgroep Globale bevolking, etnisch culturele minderheden, kansengroepen, jongeren, ouderen, gezinnen, opvoeders
Leeftijdsgroep Volwassenen 26 - 59 jaar / jong volwassenen 19-25 jaar, ouderen (vanaf 60 jaar), jongeren (12-18 jaar)
Intermediaire doelgroep/partner Diëtisten
Werkvorm Winkeloefening

Beschikbare materialen
 

  • Handleiding voor de diëtiste
  • Presentatie in flipover

Contactgegevens


VIGeZ
Loes Neven
G. Schildknechtstraat 9
1020 Brussel

Loes.neven@vigez.be

02 422 49 38