Waarom is lichaamsbeweging nu zo belangrijk?
Niet alleen je lichaam maar ook je hart- en bloedvaten blijven in betere conditie. Je cholesterol en bloeddruk verlagen, je hebt minder kans op overgewicht, je botten worden sterker, je spijsvertering werkt beter en ga zo maar door.

De nodige lichaamsbeweging kan je makkelijk inbouwen in je dagelijkse leven. Je hoeft er niet speciaal tijd voor vrij te maken. Neem op het werk de trap i.p.v. de lift, laat de auto wat verder op de parking staan of ga met de fiets winkelen. Ook huishoudelijke taakjes, de hond uitlaten, de kinderen te voet van school halen of tuinieren, zorgen voor een groot deel van de aanbevolen dagelijkse lichaamsbeweging.

Kortom, met gezonde voeding en, niet te vergeten, voldoende beweging boek je pure gezondheidswinst en verhoog je je productiviteit. Gezonde voeding en beweging zijn dan ook centrale aandachtspunten in het preventieve gezondheidsbeleid van de Vlaamse overheid.

Projecten

Mijn actieve voedingsdriehoek

Test online je eet- en beweeggedrag en ontvang persoonlijk avies.

10 000 stappen

Is de drempel naar de sport te groot? Bouw dan een actieve leefstijl op door dagelijks 10.000 stappen te zetten.

Kilootje minder coach

Je gewicht controleren, evenwichtiger eten, meer bewegen en gezonder leven? Makkelijker gezegd dan gedaan. De Kilootje Minder-coach begeleidt je om een gezond gewicht te bereiken.


Pagina's